En vanlig dag i smörets land

Jobba jobba jobba.. ja det är vad jag gjort idag. Och jag har tagit på mig ett ansvar, jag har lovat min chef att jag ska ta hand om hennes hus nu när hon och hennes familj åker på semester. Dom kommer inte härifrån så dom har ingen nära familj eller så i stan, så brukar dom alltid fråga en granne men dom va tydligen borta nu. Då tänker hon på mig! Har hon sett mina blommor som det för övrigt är Tony som vattnar!!?? Jag kan ju inte säga nej, det finns inte i min värld att säga nej till någon som frågar mig nått sånt. Så idag efter jobbet åkte jag dit och lärde mig hur larmet funkar och gick en rundvandring :) Hon hade mycket finare än jag tänt mig, eller det där blev fel.. Hon hade mycket mordänare än jag tänkt mig. :) Jag känner mig så smörig nu, helt flottig, nästan så jag halkar ur stolen. Men det va hon som ringde mig ju, hon måste ju endå lita på mig då eller hur? Jag känner mig lite stolt iaf. Kanske kan man våga hoppas på en fortsättning på jobbet.

När vi va upp i helgen så va Tony till Micke och umgicks lite, då fick han en låda torsk och några rabarber. Så idag har jag gjort torsk med äggsås för första gången. Jag gillar inte fisk. Men vad vet jag, jag kanske börjar bli vuxen eller så är jag bara för lat för att laga två maträtter för idag åt jag torsk med äggsås!!! Det va ok, smakade inte så mycket faktisk. Jag ska försöka bli bättre och träna mig på att äta fisk, jag får väl fortsätta med sånn smaklös fisk innan jag går över på the heavy stuff. Sen gjorde jag ju självklart en rabarberpaj med smultäcke :)

  

Även Janis fick sig lite paj, som vanligt får han vad han vill av husse! ;)

//L

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Oj, det var värst... =))

Postat av: Melissa

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback