En ursäkt, En bra och En dålig nyhet.

Förlåt att jag glömt bort er några dagar, men nu är jag här och ska försöka uppdatera... Och förlåt för senaste inlägget, ja jag vet jag bör inte dricka alkohol.. Jag tror ingen bör dricka alkohol, man ringer folk man inte borde och säger saker man absolut inte borde eller så gör man som mig och skriver ett blogginlägg som ingen förstår, fast det va ju inte på värsta viset haha =)

Jag jobbar ikväll ska vara ledigt i morgon har tagit ut röda dagar torsdag och fredag och är ledig helgen, vet ni vad det betyder?? Om två timmar är jag påväg hem och ska inte hit igen fören måndag morgon! I morgon ska jag på banken och binda räntan. Och på torsdag drar vi... =) Upp till sköna Hälsingland! =) Passa på att vara med mamma torsdag och fredag kväll för sen ska hon bort, jag har fått uppdraget att vara med Pärlan =) Vi ska fiska med Tony på fredag och sen ska vi till bollnäs och hälsa på godingarna på lördag. Fan va bra, jag längtar!!! China har ju flyttat ut nu, så det blir bara Jag Tony och Janis som åker upp, så då får Janis allas uppmärksamhet (och matrester) så han lär ju bli nöjd.

Dåliga nyheter lär jag ju också dela med mig av, jag fick tillbaka pengar på skatten (inte det som är dåliga nyheten) Jag blev jätteglad och tänkte att det skulle vara en bra start på mitt sparande så jag sen ska kunna skaffa mig en häst eller kanske en kamera ;) MEN när jag skulle hämta min bil efter att dom stått här när jag va full hos Anna så känndes den så konstig. Bromsen va slapp, Tony fick testa köra bilen och sa Men du har ju inga bromsar!!! Vi lokaliserade problemet till att det va för lite bromsvätska och fyllde på det, men det blev just inte nå bättre. Tony letade verkstad hela dagen igår men ingen hade tid. Jag blev lovad att om jag kom till volvo tidigt så skulle domkunna titta på den, Jag kom dit kl 0750 och det va fullt hela dagen på drop in. Han sa att jag skulle vara där kl 06:30 i morgon så skulle han kunna titta på den. Jag åkte till en annan verkstad där jag visste att Tony varit och dom hade fullt, men jag tänkte att om jag kommer där som tjej i kjol och blinkar lite med ögonen och spelar dum kanske dom åtmminstånde kan ta sig en till. Rätt av mig! Han tittade hummade och pumpade på bromsen, sen la han sig på backen och sa: Ditt bromsrör är trasigt, du har inge broms här bak, det här är ju livsfarligt så här kan du köra! Men vi har inte några tider fören om 5 veckor...
Så nu då jag äntligen har lite pengar bestämmer sig min bil för att gå sönder, och överallt jag varit och Tony har ringt så finns det ingen som har några tider alls. Tony praktiserar ju nu också så vi måste ha varsinn bil... =( Jag blir så less! Så alla vi pratat med är enia om en sak, detta kan kosta allt från 1500 till hur mycket som hällst, det kan gå fort och smidigt eller så kan det vara ett jävla helvete! Nån som vill köpa bilen? Den är billig, och just nu ännu billigare!! ;)

Men men just nu är jag bara så glad för jag ska vara ledig och vi ska upp och hälsa på och allt känns bra, kanske hinns med att rida lite på Elka också vem vet? =)

//L

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback