Helgen i Hälsingland

Japp om jag skulle försöka uppdatera allt från helgen då...

Torsdag:
Vi kom iväg lite senare än tänkt, (som vanligt) men eftersom mamma ändå jobba så gjorde det inget. Strålande sol och underbart väder. Lite skönt att vi lämnat min bil på verkstan för då "måste" vi ju åka Audi, lite mer i bensinpeng men såå mycket skönare med AC! När vi bodde i Killstad (första stället) så åkte vi ju den vägen och upp över Ludvika. En så fruktansvärt dålig väg, vå så nästan till och med jag blev åksjuk.. Nu åker vi upp och över Mora, så mycket bättre väg! Visst lite små dålig här och där, men så mycket bättre än den andra! :)

Utsikt  

När vi kom till Edsbyn åkte vi till ICA och handlade. Mamma hade tänkt bjuda på pytt men vi ville fira vår första "semesterdag" lite roligare så vi köpte grillspjut ist.

  
Vi åt gott, vi mådde bra och vi njöt av värmen.
 Brorsan la sanabbt beslag på min Ipod, tror han gillade färgen ;)

Fredag:
Tony och Syrran hade bestämt att man måste vara uppe tidigt om man ska få fisk, vi skulle vara vid sjön 07:00. Som tur för mig fattades några saker till vårt fika och Ica öppnade kl 08:00. Så vi fick lite sovmorgon, :) Mamma hade bryggt kaffe i termos och gjort iordning en kylväska med smörgåsar olika pålägg butterkaka och annat gottigt! Vi åkte  ut till sjön och dom två kunniga börja fixa och trixa med spön och krokar, själv började jag packa om mina egna prylar som jag ansåg vara viktiga en dag vid sjön, Ipod, bok, solskyddssmörja och två olika nyanser av rosa nagellack. Tony fixade mitt fiskespö och vi hade en liten lektion i att kasta... Det gick väl si så där men till sist lyckades jag kasta ut. Vi bottenmetade så det va inte så mycket att göra direkt.. På morgonen höll myggen på att äta upp oss men ju mer sol som tittade fram desto skönare och myggfriare blev det!

   

Efter typ en hel dag, från straxt efter 8 till 17 så fick vi bara EN fisk! Och gissa vem som fick den?? → JAG ←
Det va jag som kastat ut helt själv och jag drog upp den helt själv, med lite hejjarop från Tony och assistans med hoven av syrran. :)
Mamma och Danne kom ut till sjön och hälsade på en sväng med lite lunch men syrran och mamma blev lite ovänner så dom åkte lika fort som dom kom. Så när vi väl bestämde oss för att åka hem körde vi förbi blomaffären och jag köpte tre små snittblommor till mamma så tog jag ett blankt kort och tvingade syrran att skriva Förlåt! hihi :)
När vi väl kom hem va det bara att byta om och följa med syrran till stallet, hon hade lovat en vän att dom skulle rida ut men efter en olycka förr ett tag sen är syrran lite rädd för att rida ut på sin häst så jag lovade att gå bredvid med hingstgrimma på och leda. Som tur va så va syrrans kompis häst överviktig som fan och orkade inte göra mer än att skritta lite långsamt, hade ju inte varit helt kul om dom bestämt sig för att köra ett race så ska jag spinga bredvid haha nej nej. Men dom tog bara en kortis och allt gick bra :)
När vi kom hem hade mamma marinerat köttet och Tony tänt grillen så det va bara att duka ut tacka och ta imot!

  

Det blev lite mer alkohol denna kväll som ni ser på bilderna :) Till och med mamma blev lite dragen och välte ut saker som hon skulle bära in haha! För första gång i mitt liv ser jag min mamma bli påverkade av alkohol, det va ganska roligt faktisk. :)

Lördag:
Vi kliver alla upp vid 9-tiden och äter frukost tillsammans Mamma har kokat hemägg :) det är ju så gott! Mamma och Danne ska åka till dalarna Tony ska till Söderhamn Jag och Angelika ska på varsitt håll i Bollnäs. Jag Tony och syrran åker tillsammans, först släpper vi av syrran inne i stan sen kör Tony mig hem till Jessika och Anton. Vi pratar lite skit och jag blir bjuden på kaffe, efter ca en timme hör Malin av sig för då är hon äntligen vaken och redo att komma över. Efter en stund ringer Syrran och jag får låna Mlins bil och åka ner på stan och hämta henne. Vi sitter ute och fikar och pratar massa gamla minnen och annan gojja. Det ska bli så kul om två veckor då Jessika och Anton kommer hit så jag får ännumer gojjsnack :)
Vi åker ner till MAX och äter, jag testade den där kyckling ciabattan, MUMS! Den va jättegod! När vi flottat i oss maten så måste jag och Angelika gå till bussen eftersom vi måste hem och hinna mata hästarna på stallet, vi hade visst kvällsutfodringen. Så skulle vi ju hinna rida lite också. Väl hemma får jag höra 100 gånger att hon inte tänker gå till stallet och helt plötsligt har hon fixat skjuts, av min gamla klasskompis... Världen är bra liten, eller ja Edsbyn iaf. :)
Angelika gör iordning Elka som står snällt och blir ompysslad.
Vi bestämmer oss för att ta henne till ridhuset då det är svalare där inne. Angelika tycker Elka är jollig och vill inte riktigt rida, Storasyster som man är säger jag: äh särp dig, du måste visa vem som bestämmer, ska jag rida först eller? (i skrivande stund ångrar jag detta nå fruktansvärt) Jag tar på mig hjälmen drar ner stigbyglarna och konstaterar att jag är för fet för att komma upp på denna häst, jag tar fram palen, kliver upp häver mig upp på Elka och ska precis sätta i fötterna i stigbyglarna riktigt och ta tyglarna... då sätter hon av i en jävla galopp slalom genom ridhuset... behöver jag säga mer??? Efter halva ridhuset flög jag som en vante ner i backen och landade som en säck sten... Jag låg där som nån filmande fotbollskille och rullade mig i gruset. Angelika kom springande.. ojoj vilken röra, jag har skrapat upp min armbåge helt, men det är inte det som är problemet. Jag vet fan inte vad som hände men min rygg gör ont, nedre delen under svanken och så går det hela vägen ner i röven och mot låret. Jag grät som ett litet barn varje gång jag satte höger fot i backen resten av den kvällen. Och det som skulle bli kvällsbad blev filmkväll.. Fy fan! Jag har fortfarande galet ont och ganska mycket problem att röra mig. Men men jag kan gå utan att gråta nu, även om jag känner att jag vill ibland. Men men vi får väl se blir det inte bättre snart och mormors värktabletter slutar verka får jag väl åka till sjukhuset.

Söndag:
Behöver jag ens skriva nått om Söndag? Jag hade ont ont ont! Hela mitt liv gick åt till att klaga på att jag hade ont! Vi va till stallet med Angelika, dock kunda jag ju inte göra så mycket då ag knappt kunde gå. Sen bar det av hemmåt!

Borta bra men hemma bäst ♥

//L

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback