Nöljd med mitt kap

Jag har tittat på en jacka en längre tid, en snygg ganska klassisk figursydd kappa för vår/sommar/höst. Men den kostade närmare 1300:- vilket jag tyckte va lite häftigt, sen blev det 200:- rabatt och jag va nära att köpa men va lite för snål, sen sänkte dom den till 799:- och jag va sååå nära att bara ta den. Nu dom senaste veckorna har den kostat 599:- och jag har funderat fram och tillbaka. Men så idag bestämde jag mig. Jag måste ha den, jag kommer ju kunna ha kvar den länge det är ju en svart snygg jacka som förmodligen inte kommer att bli omordän. Jag åkte in före jobbet sprang mer eller mindre in i butiken och fram til jackorna, började riva lätt hysteriskt. Vore ju just min tur om den nu inte fanns kvar när jag äntligen bestämt mig. Där va den jag hittade den, tog den, jag gick halvvägs till kassan när jag kännde att jag kanske ville prova den. Jag vände och gick till provrummet, provade, hmmm nja en storlek mindre kanske blir bättre. Letade, hittade, provade. Bestämde mig och gick till kassan. Då såg hon i kassan att lappen från tidigare med -200:- satt kvar. Hon frågade mig om jag uppfattade det som att det skulle vara 599 -200:- Jag va ju mycket väl medveten om att den skulle kosta 599:- men sa Ja det är väl så man tänker. Så jag fick min jacka för 399:- En jacka för 1300 för 399! Är inte det ett kap? Jag är så nöjd!
Hade jag inte provat och ångrat mig hade jag inte sparat dom där 200:- för det va bara på just denna som dom missat att ta bort den lappen :) Ibland har man lite tur!

//L

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback