Man slipper dom aldrig..

Jag kom till jobbet och solen lyste stor på himlen. Människa efter människa kommer och checkar in med hundar. Jag tänker att det nåste vara nått på g. Ganska svart får jag svar på mina funderingar då en gäst kommer och frågar om jag hört något om SM? Det är tydligen SM i agility och lydnad i helgen här i stan.

Mina gäster och alla hunar sticker ut och något senare kommer det en stor karavan med människor och hundar som går fint på led med klubbflaggor och grejer. Jag har dörren öppen får att få in lite av solen och den mysiga stämningen och blir extremt glad av alla hundar som går förbi med sina ägare. Så hör jag något, en melodi som jag känner igen, dum dum dum da da da, ungefär. Hmm det låter som Bollnäs flames.. Dom brukar ju alltid skrika bollnäs gif är dom bästa heja heja heja Bollnäs! Nä usch änker jag, men så kommer dom närmare och jag hör dom allt tydligare, till sist kommer dom i sina matchande blåa dressar med sina galna hundar och går förbi precis utanför och skriker: Bollnäs hundklubb är dom bästa, heja heja heja Bollnäs!!

Jag kommer aldrig undan, Bollnäsborna förföljer mig!!!

//L

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback