Hejja Polen!

I Polen har dom infört en ny lag som innebär att den som våldtar ett barn under 15 år eller har sex med nära anhörig får fängelse plus kemisk kastrering. Alltså efter att fägelsestraffet är avtjärnat måste personen äta en medecin som gör den mer eller mindre impotent, plus att den får gå i terapi typ resen av sitt liv!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7267209.ab

Fy fan va skönt med ett land som äntligen gör slag i saken! Om jag hade ett barn, och nån gav sig på mitt barn så skulle jag nog vilja döda, jag skulle nog inte bara vilja döda, jag skulle vilja slakta långsamt och med rostiga verktyg! Men då får ju denna person bara ett relativt kort lidande och sen är han eller hon död. Och som alla normala kristna vet så förlåter ju Gud allt. Så då blir ju personen förlåten också... Men om man gör som i Polen så får personen först sitta i finkan, och sen kommer den aldrig mer kunna ha sex i hela sitt liv, är inte det rätt?? Det är ju skitbra! Och om det nu skulle vara så att någon skulle vara oskyldig eller så då kan man ju avbryta behandlingen så blir det som normalt därnere igen.

Sen vet ju ni som känner mig vad jag tycker om det svenska rättssystemet.... Det Suger! Det suger så jävla hårt! Jag tycker vi skulle efterlikna Thailand lite mer... Stora burar med betonggolv med så många fångar i så om nån dör märks det inte förens lukten börjar komma, om ens då...
Vi är så fega här, så snälla. Ingen är ju rädd för att göra ett brott i Sverige. Gör man ett grovt rån och tjänar storkovan behöver man ju knappt vara rädd att åka dit, och om man skulle göra det så får man ju iaf bara några år i ett soft svenskt fängelse med eget rum, tv-spel och bättre mat än barnen i skolan...
Värst är det ju med våldtäckter där killen går fri för att tjejen va berusad eller hade kjol på sig.
Sen har jag hört om en tant som tog hand om en lite fågelunge som brutit sin vinge, hon va vetrinär. Så bodde fågeln hos henne på rehab, för att senare flytta ut i det vilda. Men detta kom ut och tanten skulle betala böter för man får inte ha vilda djur hemma. Tanten ville inte betala då hon inte tyckte hon gjorde nått fel, det blev rättegång och hon fick x månaders fängelse!!!
I Sverige är det ok att våldta en tjej påväg hem men fan ta dig om du räddar ett vilt djur!!

Och sen appropå vårt lands lagar och djur... Det är INTE olagligt med tidelag i Sverige, men det är olagligt att plåga djur. Hmm? Okej, en man får inte sätta på en höna, för hönan är liten och får förmodligen skador av detta så det är djurplågeri. Men om en man vill sätta på en ko eller häst eller annat stort djur så är det ok enligt svensk lag för man antar att djuret inte tar skada av detta!!!???
Och varför har vi gjort detta laglit nu, när det va olagligt förr? 1734 års lag stadgade:”Hvar som hafver tidelag med fä, eller andra oskiäliga djur, then skal halshugas, och i båle brännas, varde ock samma diur tillika dödadt och brändt.”
Okej nu har jag läst på lite, tidelag och homosexualitet låg under samma paragraf, så när det blev lagligt i Sverige att sätta på samma kön blev det även lagligt att sätta på en katt om man så vill... 2002 la en man ifrån miljlöpartiet fram ett förslag om en lag, men den röstades ner. Öh va? På 2000-talet tycker politikerna fortfarande att detta är ok!?

Åhh nu har jag gjort mig själv så upprörd så jag spricker snart... Fan va arg jag blir!
Nää.. gör mig till Kung, Pressident, Diktator eller vad ni vill så ska ni få se på ordning!

//L

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback